Olivier GALLAND, Qui sont les étudiants vraiment pauvres ?, dans Feres Belghith, Olivier Rey et Marie-Paule Couto (dir.), Être étudiant avant et pendant la pandémie, Paris, La Documentation française, 2023
Nathalie BULLE, Vygotsky’s Legacy Questioned: A Review of his “Analysts” and a Challenge to his “Emulators”, Integrative Psychological and Behavioral Science., 2023
Margot DEAGE, À l'école des mauvaises réputations, Éducation et société, PUF, 2023, 286 p.
Louis-André VALLET, Educational tracking and social inequalities in long-term labor market outcomes: Six countries in comparison, International Journal of Comparative Sociology, First published online February 10, 2023, 1-24 (avec Steffen Schindler, Eyal Bar-Haim, Carlo Barone, Jesper Fels Birkelund, Vikki Boliver, Queralt Capsada-Munsech, Jani Erola, Marta Facchini, Yariv Feniger, Laura Heiskala, Estelle Herbaut, Mathieu Ichou, Kristian Bernt Karlson, Corinna Kleinert, David Reimer, Claudia Traini et Moris Triventi)
Floriana GARGIULO, Sylvain FONTAINE, Michel DUBOIS, A meso-scale cartography of the AI ecosystem, Avec Paola TUBARO, arXiv, [Submitted on 23 Dec 2022], 2023
Alain QUEMIN, Compte rendu de Ashley Mears, Very Important People. Status and Beauty in the Global Party Circuit, Princeton (NJ), Princeton University Press, 2020, Revue française de sociologie, 2022/2 (Vol. 63), 2023, 333-337
Gérald BRONNER, Les origines. Pourquoi devient-on qui l'on est ?, Paris, Editions Autrement, 2023
Michel DUBOIS, « Les Français et la science, une relation ambivalente » (Entretien avec Fabien Trécourt), Sciences et pseudoscience, n°343, janvier-mars, 2023, 18-23
Michel DUBOIS, « Les Français, les sciences et les pseudo-sciences : cinquante ans d'analyse », Sciences et pseudo-science, n°343, janvier-mars, 2023
Jean-Francois MIGNOT, Decriminalizing homosexuality. A global overview since the 18th century, Annales de démographie historique, 2022, 115-133